Lombok dag 1 och 2

Hej alla där hemma. Fredag på gång och för några av er Bluekräftis15! Ha så j-la skoj!!! Familjen S har nu lämnat Bali och har efter en fantastisk flygresa anlänt ön Lombok. Flyget tog 21 minuter och under denna tid så han flygvärdinorna servera mat och duka av mat och sedan precis sätta sig för landning. Grymt imponerande av Garuda. Väl på flygplatsen möttes vi av Sheraton och dess Chaufför Tan. En extremt rolig herre som fick hela familjen på gott humör under den dryga timmen vi åkte till hotellet.

Det vi hann se av Lombok den tid det fortfarande var ljust var ett häftigt landskap med höga berg, risodlingar, fruktodlingar och tobaksplantage. Här och där även en del moskéer eftersom Lombok till skillnad från Bali är tokmuslimskt.

Väl framme på hotellet fick vi ett fint rum med en stor uteplats med havsutsikt men den såg vi inte mycket av då det vid den här tiden var toksvart. Rummet var även preparerat med frukt, tårta och blommar tillsammans med ett fint brev från ledningen. Snyggt!

Eftersom barnen var trötta åt vi på hotellets ena restaurang precis vid havet men middagen blev relativt kort då de somnade lagom till maten kom.

När vi gick och la oss visste vi fortfarande inte vart vi hamnat...är det bra eller dåligt? Svaret skulle komma inom 10 timmar...ja för så länge sov hela familjen.

Vi vaknade upp till havets brus och skyndade oss att klä oss för att gå till frukosten. På vägen dit gick vi förbi strand och pool och vi blev helt förstummade av hur fint det var. Det var ett helt nytt Indonesien vi såg, inte alls som på Bali (som också är bra) utan detta var så vackert. Vi kände oss så nöjda eftersom både Lombok och Sheraton var lite av ett wild card. Frukosten sen, den var sjuk. Förutom allt det vanliga så var allt som konstverk. Frukten tog man ur konstnärliga byster i melon som var så sjukt fina...trist att det bara skulle slängas sen. Ett stort plus var chokladfontänen där herr S syntes sitta med sugrör.

Efter frukost har vi i princip bara hängt vid stranden och njutit av de vackra omgivningarna, ätit en fantastisk lunch med egna små grillar på bordet och Vendela gick på en kurs i att göra armband på Kids club. Vi har även planerat en dagsutflykt till 3 öar söder om Lombok för snorkling och bad. Ingen av öarna tar längre än 5 min att gå runt och det bästa av allt...det e knappt några turister.

Lite kuriosa i sammanhanget kan vi inte utelämna er. Ni vet den där personen som brukar ha problem med toaletteriet...hon eller jag menar hen, som dessutom innan resan fick basilusken som börjar på C (campolybakter) och gjorde så att hon...hen...gick på muggen 5-10 ggr om dagen, ja hon...hen...blev ju frisk innan vi åkte men nu är nått liknande på g. 6 ggr so far and counting! Internt kallar vi den B som i Bali. Vi sitter nu alla och hoppas att den ger sig och att den övergår till ett A så att hon kan lyssna på ABC samtidigt som hon...hen smattrar på muggen.

Bamsekramar från familjen S som STORTRIVS!