Nedresa och Bali dag 1

Hej på er då var vi igång igen. I februari smidde vi planerna om årets resa och valet föll, precis som förra sommaren, på Bali. Vi kommer denna resa att besöka lite nytt i form av grannön Lombok men också besöka de platser vi verkligen gillade från förra sommaren.

Just nu sitter vi på balkongen på Pullman Nirvana Legian resort och klockan är 22:30 och vi har väl knappa 30 grader. Men låt oss först backa bandet ett par timmar, nämligen bestämt till tisdagen klockan 06:00. Ja vid det magiska klockslaget skulle klockan har väckt oss för avfärd till Arlanda. Dessvärre verkade inte John Blund släppt tillräckligt med sömnpulver i våra ögon för alla utom biffen vaknade 04:00. Vet inte om skulden skall läggas på taskig mage efter en middag på restaurang kvällen innan eller om det helt enkelt var så att familjen drabbats av resfeber?

Hur som helst så lämnade familjen hemmet med rekordlite packning nämligen bara två väskor. Detta gjorde att incheckning etc. var avklarat i ett nafs och plötsligt satt vi där i loungen med ett glas vin och granne med Mark Levengood och filosoferade över dagarna som skulle komma. Efter enbart 5 timmars flygning slog Qatar Airways Dreamliner ner sina hjul på den nya flygplatsen. För oss var det första gången man blivit lite besviken över att flyget nästan var 1:15 före tidtabell, men för oss innebar det dryga 6 timmars väntan på Qatar Airways flaggskepp A380 skulle ta oss vidare till vårat älskade Bangkok.

Timmarna fördrevs till största del att utforska taxfree och att sedan checka in i den överdådiga Loungen. Här fanns mat, dryck, lekrum och galet sköna fåtöljer. Ellitott ville aldrig lämna eftersom han fanns två kompisar, en 10 årig spanjor och en arabherre i 60 plus som han spelade fotboll med i timmar. Sjukt kul att höra honom snacka svenska och få svar på engelska, spanska och arabiska. Men de förstod varandra sååå bra. Sukkram/Gracias!

Väl uppe i luften igen sov vi bort några av de 7 timmar som återstod i luften. Alla var vi spännda på den kommande dejten i Bangkok. The Elmings skulle avsluta sina 4 veckor samtidigt som vi skulle påbörja våra så en lunch hade vi bestämt att vi skulle ta innan de checkade in. Plötsligt så fick vi syn på dom, bruna, fina uppenbarade de sig utanför Starbucks i ankomsthallen. Det var så sjukt skoj att ses i Bangkok och snacka lite strunt även om det bara var för knappa tre timmar. Nästa gång åker vi tillsammans :)

Efter ett långsamt farväl åkte de till Hong Kong och vi fortsatte till vårat transferhotell då vårat flyg till Bali gick föst nästa morgon kl. 06:00. På hotellet packade vi inte upp nåt utan vi passade på att ta ett dopp i poolen och äta middag. Här skulle de bli en rekordtidig kväll eftersom vi pga en vulkan och dess aska var tvungna att lämna hotellet kvart i tre kommande natt. Under middagen drog V in den STÖRSTA korv i bröd som någonsin skådats. T.o.m herr S fick mindervärdeskomplex...

Efter 4 timmar i luften och en skymt av vulkanen som höll på att stoppa vår resa tog vi äntligen mark på Bali! Vädret var perfekt och bilen från hotell Pullman Nirwana Legian Beach Resort stod framförd med kalla handukar och dricka. Väl framme på hotellet togs vi emot som kungar. En tvårumssvit, en flaska vin, presenter och en jättebalkong! Så sjukt nöjda. Klockan var nu 15:00 så de sista timmarna avnjöt vi vid poolen med sol, bad, lunch och lite drinkar...så jäkla nice att va ledig!

Efter en traditionsenlig Indonesisk middag på stan sitter vi nu här och försöker sammanfatta dessa dagar i en blogg. Inte helt lätt då skallarna är hyfsat trötta efter lite sömn och en massa intryck på kort tid, så ni får ha överseende om detta inte faller er i smaken. Men vi kan iaf avslutningsvis bara konstatera att vi är så jäkligt lyckligt lottade som kan göra dessa resor. Vi älskar det! Vi hörs snart om ni vill :)

Stora kramar från oss! Vi hörs.