Gott nytt år!

Hur ska man inleda denna blogg egentligen? Ska man sammanfatta sista årets resor eller berätta hur de sista dagarna varit? Hmm antar att det får bli en mix av båda 🙈

För exakt ett år sedan stod vi på 40 våningen på vårat hotell i Bangkok. Vi hade då tillbringat nästan 1 mån i Thailand. Vi åkte sedan 6 månader senare på vår numera traditionsenliga sommar resa. Även här tillbringade vi 1 mån på Bali och Lombok, Indonesien, för att sedan som vanligt avsluta i Bangkok.

I September drog vi en vecka till Abu Dhabi och Dubai som också detta blivit till en tradition. För andra året i rad reste vi tillsammans med Elmings och alla vet ju att med det sällskapet blir det inte illa. I oktober bar det av till Barcelona och nu o december hamnade vi alltså 1 mån i Thailand igen. Redan nu planerar vi för 2016 och det känns som att vi kommer resa en del även 2016. För oss finns det verkligen inget bätte. Dessutom har vi detta år fått resa med nära och kära och träffat nära och kära på våra resor. Oj vad tacksamma vi är!

Juldagen blev extremt lugn. Vi var som sagt rejält slitna efter en skojig julafton på Andaman White beach resort tillsammans med Nicke, Stina, Ida-Lova och Ville. På annandag jul var det deras tur att komma till oss. Vi hade en härlig dag med bra snack, garv och riktigt bra lunch. Barnen lekte och ärligt talat så såg vi knappt av dom. Bra betyg!

Vi avslutade med att vi badade i vår pool, drog en dricka, käkade ost och oliver på vår balkong innan vi gick upp på rooftopbaren för en fördrink. Därefter väntade middag och shopping innan familjen L-M åkte tillbaka till sitt och vi stupade i sängen. Nästa morgon började resan till nästa ställe...

Vi hade beställt ett direktflyg från Phuket till Utapio som ligger mellan Rayong och Pattaya. Efter vårat "snöpliga" besök förra året (ni kanske minns att vädret var kass och att vi bokade om till den platsen med mest sol...Pattaya) så hade vi bestämt att vi skulle avsluta på samma hotell som då för att bara han två timmars transport till avslutningen i Bangkok. Hotellet ligger som sagt ca 5 km utanför själva Pattaya och på e egen strand. Även denna strand var uppstädad och ser faktiskt riktigt fin ut helt plötsligt. Här har vi haft en fantastisk bas för våra utflykter. Igår t.ex. var vi på Cartoon Networks vattenland och hade det riktig bra. Den enda smolken i bägaren var att Elliott inte fick åka alla saker. Han hade längden inne men dessvärre vägde vår Biff bara knappt 27 kg. Flera rides krävdes 35 kg...inte ens om farsan S erbjöd att dela med sig av övervikten...personalen var omutlig!

Idag nyårsafton har vi softat på hotellet och dess fantastiska lounge. Samtidigt har hotellet gjort sig i ordning för kvällens fantastiska galamiddag. Vi fick dock inte plats utan gick ett par hundra meter till en helt fantastisk Italiensk krog. Massor av bra mat, ostar och vin blev det. Vi fortsatte sedan tillbaka till hotellet för en runda Yatzy och lite dricka.

Klockan 23:30 vandrade vi ner till stranden där festen var i full gång. Vi joinade och räknade tillsammans med våra room mates ner till 00:00 och 2016.  Då brakade det lös...Inte ens Bangkok erbjöd bättre fyrverkerier...helt sinnessjukt faktiskt. Hoppas bilderna gör detta någorlunda rättvisa.

Nu sitter vi här onyo på balkongen och året är plötsligt 2016! Vi har som ni vet haft ett på många sätt ett tufft år. Nya utmaningar, sorg men samtidigt en massa glädje och galna upptåg. Vi har dock bestämt unisont ikväll att 2016 skall bli det bästa hittills! Det tycker jag att vi skålar på!

Å ni därhemma, ha ett fantastiskt gott slut och gott nytt år på er! We love you so much!