Touchdown Bali och eventuellt karriärbyte

Tjena mors kära vänner! Så var vi tillbaka igen på ön med stort Ö och där Hati Hati är ett viktigt ord. Hati Hati betyder varning eller ta det lugnt och det sistnämnda är det som kommer bli denna blogga ledord kommande 5 veckor. Efter en klart godkänd flygning med Thai Airways via Bangkok var vi så 16 timmar senare tillbaka på Bali. Sjukt trötta kom vi till vårdat hotell vid 17-tiden och efter en snabb incheckning och uppackning skyndade vi oss till rooftoppoolen för ett svalkande och uppfriskande bad. Rummet då? Jo i vanlig ordning så fick vi en härlig uppgradering till en av deras 2 bungalows som ligger uppe på hotellets tak! Mycket häftigt och annorlunda att bo på taket i en bungalow :)
Vi bestämde oss snabbt för att detta skulle bli en tidig kväll. Efter doppet så kom vi alla fyra överens om att bara gå ut på beachwalk för en snabb middag och sedan bara ta det lugnt i sängen på rummet tills vi somnade. Vi hade bra många timmars sömn att ta igen. Jag tror alla i familjen slocknade kl 21 haha

Nästa morgon vaknade hela familjen upp klockan 08:00 till en fantastiskt utsikt där många surfare redan var igång och testade vågorna.
Familjen beslöt sig för att strunta i hotellfrukost och istället ta take-away från Starbucks för att sedan äta på stranden med ett efterföljande morgondopp.
Elliott skaffade snabbt en ny kompis i form av en surfinstruktör som hade det suspekta namnet Bobbie Marley. Ni som följt oss tidigare och med ett gott minne minns kanske Elliotts stora förtjusning av hela reaggekulturen med allt va det innebär. Efter två timmars frukost, fotboll och badande beslöt vi oss för att gå upp till rooftoppoolen istället. Redan efter ett par timmar här märktes det att fru S inte riktigt klarade av detta med att koppla av. Plötsligt syntes hon börja städa runt grannstolarna och började tom att vika deras handdukar. Samtidigt som herr P undrade hur det var fatt så avancerade en av Poolboys på högerflanken fram till fru S med ett stort garv och ett högljut, you are hired mam! Fru H rodnade lite och satte sig ner för att kolla in solnedgången istället samtidigt som övriga familjen njöt och hoppades på att denna fadäs kanske skulle få frun att slappna av lite.
Kvällen till ära hade herrn i familjen kollat in vilken restaurang man skulle testa Valet föll på en av Balis äldsta restauranger, Poppies Restaurant, som funnit på samma plats sedan 70-talet. Från gatan går man in i en portal och kommer in i en fantastisk grönskande trädgård med massor av liv och rörelse, mycket folk, stor mysighetsfaktor och ENORMT bra mat, den bästa vi ätit i Indonesien så här långt.
Nästa morgon gjorde Familjen S något som är VÄLDIGT sällsynt. De sov så länge att de missade frukosten! Det kan jag avslöja mina vänner är något som aldrig inträffat. Herr och Fru S brukar ju normalt sett vakna lagom till att bagaren stoppar in brödet i ugnen. Men det är väl samtidigt detta som kallas semester. Ta det Hati Hati och strunta i alla måsten. Dessutom kunde vi ju beställa i princip vad vi ville vid poolen med än vidunderlig utsikt och lyxen att hoppa i plurret mellan en croissant och frukttallriken.

Senare samma dag skulle herr P fortsätta sitt spännande projekt som han inledde 24 h tidigare. Han besökte, efter tips på Tripadvisor, en optiker dit många australiensare återvände och som hade högsta betyg. Herr P eller elePhanten som han även kallades internt hade nämligen lagom till avresa lyckats med konststycket att trampa sönder hans glasögon. Nu var dom visserligen från 2011 så en uppdatering var låg inom all rimlighet ansåg en enig familj. Sagt och gjort, herr P traskade till Wina Optics i går eftermiddag och 24 timmar senare skulle dessa vara klara för avhämtning. För bra för att vara sant tyckte herr P. I synnerhet när prislappen landade på 650000 rupier eller 400 kr för märkesbåge och glas. Familjens glasögonorm var extremt nöjd med resultatet. Kvällen till ära hade vi lovat Biffen att välja matställe. Biffens val landande på Hard Rock Café! Måttligt roade så lätt vi biffen få vinna denna gång mest för att ha det i bakfickan den dagen han inte är sugen på att gå på någon av våra restaurangval. Resultatet blev en nöjd glasögonorm och en glad och mätt Elliott! Bra dag även denna.
Imorgon är det fredag och vår sista dag i staden. Sedan beger vi oss mot en fantastiskt resort uppe i djungeln Vi får se om nästa uppdatering blir imorgon eller om vi avvaktar till lördag med massor av bilder från risfälten, landsbygden och djungeln! HatiHati och vi hörs snart! Kraaaaaam