Ankomst Bali

Halloj,
Resan kickade igång på bästa sätt, nämligen att herr P blev uppraggad av långtidsparkeringens busschaufför ute vid Arlanda. Den vänliga mannen kunde inte släppa herr P ur siktet så inpackning av bagage och familjen tog ca 5 min extra. Han älskade män som kunde och vågade klä sig i färger. "Du är bara så wow" avslutade han innan vi började rulla mot terminal 5. I bilen fortsatte han nyfiket konversationen med herr P utan att titta på vägen och fru H började fundera på om hon skulle få åka utan herr P.

Efter 5 min ankom vi så äntligen terminal 5 och till familjens glädje förstod chauffören att P inte var intresserad men konstaterade glatt "vi ses om ett par veckor ". Jomenvisst!

Incheckning hos Qatar Airways gick smidigt och plötsligt var vi igenom säkerhetskontrollen och vips var vi i Qatars lounge för lite småplock och semestern första glas vin. Någon timme senare kom så värdinnan och berättade att planet var redo för boarding. Äventyret kunde börja på riktigt.

Framför oss låg 6 timmars flyg till Doha och efter 1 1/2 h transfer innan vi klev ombord på ett 10 timmars flyg till Bali. Tack vare bra mat, dryck och ett par filmer så landade vi trötta men lyckliga på Bali flygplats klockan 23:30. För att slippa transfer och incheckning mitt i natten så tog vi in på det nya flygplatshotellet för 6 timmars sömn och frukost innan Ngurah, vår chaufför från tidigare år, mötte upp oss klockan 9 för att köra oss till vårt hotell The Royal Beach Seminyak - MGallery by Sofitel.

Att träffa Ngurah var ett kärt återseende och efter all "catching up" så var vi framme på hotellet. Här var det full uppställning med blomsterhalsband, välkomstdrink, kalla handukar och en massa olika chefer som skulle skaka tass med oss, dels pga vårat kort och dels för att vi var återkommande gäster. Incheckningen gick smidigt och vi fick reda på att vi som platinum medlemmar även blivit uppgraderade till en fantastisk villa.

Vid tresnåret försvann så solen och ett maxat tropiskt regn drog in. Perfekt tänkte fyra flygsvullna resenärer. Vi drar till gymmet och fixar trasiga ryggar och samtidigt blidkar Vendelas tränare som önskat sommarträning för tjejerna. Sagt och gjort efter 40 min träning var så vädret och vara kroppar återställda. Ett dopp i vår trädgårds pool och lite mys i trädgårdens cabana avslutade vår första dag på Bali.

Nu inväntar vi våra fina vänner som skall landa under kvällen och medans det kör vi en tidig middag.

Vi hörs igen imorgon med massor av bilder.