Bali dag 3 och 4

Hello Sweden,
Nu har det gått några dagar till och vi har det fantastiskt! Familjen Elming var som sagt och besökte oss och det var otroligt mysigt. Vi startade onsdagen med lite motion på morgonen. Visst hör en "belly" till när man är på Bali, men då pratar vi inte om den hemska magsjukan utan snarare den lilla extra magen som inte hann försvinna till resan. Tanken är att lite motion skall minimera risken att badringen runt midjan inte övergår till ett traktordäck! Efter detta friskhetsinslag gick vi så loss på den stora frukostbuffén. Redan här hade väl de få kalorierna vi förlorat på gymmet ätits upp av bacon, omelett och annat gott. Fast vi äter frukt också :)

Vi fortsatte med att vila våra kroppar I solen med sedvanliga vattenlekar. Man skulle kunna vara rolig och skriva att det stekta fläsket blev stekt, för det blev det, men denna dag fick vi faktiskt riktigt bra färg. Efter som The Elmings skulle komma hit för cocktailparty, bad och middag var vi tvungna att fylla kylen med lite godsaker. Vin, öl, läsk och chippe inhandlades och vi var all set. Väntan för barnen var olidlig. Men så klockan 16:30 kom dom så och lyckan bland barn och vuxna var fullkomlig. Vi gjorde en snabb sightseeing av området och sedan drog barnen och badade medans vi vuxna gjorde lite catching up och tog en drink. Supermysigt som vanligt. Plötsligt slog klockan 17:45 och det var dags att träffa hotellchefen på hans cocktail. Det var nog nära inpå ett världsrekord som slogs då 4 vuxna och 5 barn gjorde sig i ordning på 10 min. Platsen för cocktailfesten var i trädgården precis framför havet. Tidpunkten innebar att vi fick skåla in semestern med hotellchefen lagom till en magisk solnedgång över Seminyak.

Det var en mycket trevlig tillställning men det började kurra rejält i magen och klädseln var i varmaste laget. Dessutom hade herr D dragit i sig för mycket plockmat så hans skjorta pajade haha Vi gick snabbt tillbaka till villan för ombyte till slappare kläder och en sväng på stan. Vi hittade en restaurang som familjen S varit på för två år sedan som hette Mozarella. Där åt och drack vi gott. Men barnen ville bada mer, ja även herrarna, så vi skyndade tillbaka till villan för bad och öl! När klockan så slog midnatt var det två slagna familjer som skildes åt. Men shit va skoj vi hade. Idag fredag är det vår tur att besöka deras hotell och villa på hotellet som vi bott 2 ggr på och skall flytta till om en vecka, Sofitel Nusa Dua. Gissa om vi längtar....dock mår fru S lite sådär sedan igår kväll, men hon vilar och förhoppningsvis blir hon lite piggare.

Annars kan vi meddela att Bali är tokvarmt. Mycket varmare än tidigare resor, men vilka är vi att klaga. Imorgon lördag skall vi byta hotell och flytta in till stan. Allt för att underlätta vårat besök på vattenlandet Waterboom som ligger nästgårds till hotellet och även för att kunna shoppa lite och se "pulsen" i surfarstaden.

Bifogar lite bilder som vanligt och uppdaterar er lite senare om dagens utflykt till Sofitel.